From
Send to

Protection of 'digital afterlives' needed?

Sept. 27, 2012 - 14:25 By 윤민식

Federal laws are needed to regulate social networking sites to give users the right to determine what happens to their "digital afterlives," a U.S. expert says.

Jason Mazzone, a University of Illinois expert in intellectual property law, says allowing social networking sites to set policy regarding the content of accounts of deceased users does not adequately protect individual and collective interests, especially with people spending an increasing part of their lives online using social networking sites.

"Virtually no law regulates what happens to a person's online existence after his or her death," he said in a university release Wednesday. "This is true even though individuals have privacy and copyright interests in materials they post to social networking sites.

"Social networking sites determine on their own what, if anything, to do with a deceased user's account and the materials the user posted to the site.

"It's a little bit like letting the bank decide what to do with your money after you die."

A federal statute could impose some requirements on social networking sites to give users a degree of control over what happens to their accounts, he said.

"It's really pretty astonishing that there is no way for individual users to say, 'When I die, this is what happens to my account,'" he said. "Instead, it comes under the control of Facebook." (UPI)



<관련 한글 기사>


‘디지털 사후세계’를 보호하라!


미국의 한 지식재산권 전문가가 인터넷 사용자들이 올린 내용들이 이들이 사망한 후에도 보호되도록 법 개정이 필요하다고 지적했다.

UPI통신 등 외신 보도에 따르면 일리노이 대학의 지식 재산권 법 전문가인 제프 마존 씨는 페이스북 등 소셜 네트워크 사이트 계정에 게재된 내용들이 사용자들이 사망한 후에는 제대로 보호되지 않는다는 점을 지적했다.

그는 이러한 소셜 네트워크 사이트 사용자들이 사망한 다음에 ‘온라인 존재감’이 어떻게 되는지 규정하는 법안은 사실상 없다라고 지적했다.

“(사용자) 개개인이 인터넷에 올리는 내용들에 대해 사생활 문제나 저작권 문제가 있을 수 있음에도 이러한 문제가 있습니다”라고 그는 말했다.

“소셜 네트워크 사이트는 사망한 사용자의 계정에 대해 어떻게 할지 자신들의 마음대로 결정하죠. 마치 은행이 고객이 죽은 다음 예금을 마음대로 하는 것과 약간 비슷합니다”라고 마존 씨는 말했다.

그는 점점 사람들이 인터넷이나 소셜 네트워크 사이트에서 보내는 시간이 많아짐에 따라 이런 문제점이 커지고 있다며 국가적인 차원에서 이러한 규정을 마련해야 한다고 역설했다.